Імпульсні трансформатори для перетворювачів

При складанні високоякісних автомобільних підсилювачів потужності, часто виникає необхідність використання підвищують перетворювачів напруги. Часом виникає необхідність зібрати потужний перетворювач з потужністю вище 500 ват, схеми яких можуть трохи відрізнятися від стандартних схем. Він забезпечує потрібна напруга для живлення підсилювача потужності. Часто один імпульсний трансформатор може живити по кілька підсилювачів. Ми сьогодні розглянемо спосіб намотування тороїдальних імпульсних трансформаторів. Для їх намотування можна використовувати ферритові кільця різних розмірів (марка фериту 2000НМ). У нашому випадку, використано кільце 40 * 25 * 22 (є кільця вітчизняного виробництва аналогічних розмірів 40 * 25 * 22). Даний трансформатор розрахований для перетворювача з потужністю 700 Ватт. Перетворювач призначений для живлення відразу двох потужних підсилювачів. Обидва підсилювачі живляться від однієї вторинної обмотки, вихідна напруга якої +/- 65Вольт.

Схема перетворювача майже стандартна, за винятком системи додаткової оптоконтроля вихідної напруги. Така система дає можливість уникнути від жорстких осідань напруги, вихідна напруга виходить стабільним.

Кільце пофарбовано, так, що ставити додаткову ізоляцію перед намотуванням не потрібно. Первинна обмотка містить дві окремі, але повністю ідентичні обмотки. Для початку беремо одну жилу мідного дроту і мотаємо всього 5 витків. Витки потрібно розтягнути по всьому каркасу.

Потім відмотуємо цей виток і міряємо довжину. Після того потрібен більш товстий дріт, а саме 1,2-1,5мм. Всього на плече потрібно 4 жили цього дроту. Довжина проводу підбирається точно по довжині пробної обмотки, але бажано взяти трохи довший (на 2-3 см довший пробного проводу). Потім робимо заготовку для другої половини обмотки. Друга половина повністю ідентична з першої, мотається 4-я жилами того ж дроту. Для точної кількості витків і повноцінних розрахунків можна завантажити спеціальну програму для розрахунку імпульсних трансформаторів.

Починаємо намотування, орієнтуючись по фотографіях. Обидві половини первинної обмотки мотаються одночасно. Обмотка містить 5 витків і рівномірно розтягнута по всьому кільцю.

Після цього, обмотку потрібно фіксувати липкою стрічкою або скотчем. Поверх мотаємо вторинну обмотку, цю обмотку потрібно мотати точно за тим принципом, що і первинну. В основному автомобільні підсилювачі високої потужності живляться від двополярного джерела напруги, тому вторинна обмотка повинна складатися з двох ідентичних обмоток.

Обидві обмотки мотаються в однаковому напрямку, наприклад-за чи проти годинникової стрілки. Після намотування, обмотки потрібно фазованого. Хочу сказати, що фазировка обмоток неможлива, без робочої і повністю налаштованої схеми перетворювача. Заздалегідь обмотки потрібно нумерувати, щоб потім не плутати.

Після закінчення намотування, лак з кінчиків жив потрібно зняти, потім дроти Залужани. Початок однієї половини первинної обмотки приєднується з кінцем другої половини або навпаки – кінець однієї половини з початком другої половини. Від місця з’єднання половинок обмотки робимо відведення. Цей відведення буде середньою точкою нашого трансформатора, на який подається плюс харчування від акумулятора.

Для початку бажано мотати пробну вторинку. Обмотка може містити 5-10 витків дроту 0,7 мм (обмотка не критична). До пробної вторинці підключаємо малопотужну лампу розжарювання на 12 Вольт. Після фазировки включаємо перетворювач. Якщо трансформатор намотаний, вірно, то лампа загориться повним напруженням. При цьому польові каскади не повинні грітися, якщо потужність вихідного навантаження не перевищує 100 Ватт. Далі вже можна мотати вторинну обмотку, якщо ж упевнені, що трансформатор намотаний правильно, але схема працює неправильно, то радиться ще раз перевірити монтаж.

Перед складанням перетворювача не лінуйтеся, і в зайвий раз перевірте всі компоненти на справність, оскільки несправна робота навіть маленького резистора може призвести до виходу з ладу всієї схеми.

Для отримання напруги +/- 65 вольт, вторинна обмотка повинна містити 40 витків з відведенням від середини, іншими словами, кожне плече складається з 20 витків. У підсумку такий перетворювач може розвивати потужність до 700-750 ват. Це вже серйозна потужність, якщо врахувати, що потужність перетворювачів стандартних автомобільних підсилювачів не перевищує 400 Ватт.

Або читайте оригiнал here.


Цікаве відео для вас:


З цим читають

Share →

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

19 − twelve =