Я неодноразово стикався з тим, що інструмент, яким постійно працюєш, одного разу починає барахлити, а так як я не прихильник того, щоб відразу бігти за сторонньою допомогою, то частенько виходить відремонтувати інструмент своїми силами.

Взагалі коли інструмент перестає працювати належним чином, то це зовсім не означає, що поломка суттєва. Цілком можливо, що всього на всього десь проводок або вилетів з контакту або просто перехилився, або ж кнопка «накрилася» … в цьому випадку шляхом прозвонки всіх ділянок ланцюга, можна легко встановити місце обриву і відповідно причину поломки.

Якщо пошкодження механічного характеру, то визначити, що зламалося, як правило, можна візуально, все уважно оглянувши. Найбільш часто значна вироблення виявляється на деталях, які піддаються найбільшому навантаженню, а також на щітках електродвигуна. Також може трапиться таке, що поломки як такої зовсім немає, просто щось банально відкрутити і його всього на всього потрібно просто подужати … Але, в майстерні з ремонту електроінструменту, Вам не завжди можуть сказати правду, а часто постараються зрубати бабла побільше, незважаючи на ерундовую поломку.

Днями мені довелося ремонтувати свій перший перфоратор Hitachi DH24 PC3. який зламався давно, але в той момент у мене була термінова робота, і просто не було часу займатися ремонтом, але я все ж спробував по-швидкому розібратися, що до чого.

Взагалі інструмент частенько ламається з вини того, хто їм працює, і мій перфоратор не був винятком. Я тривалий час не користувався мастилом для бурів, що призвело до того, що деталь, яка передає удар від поршня до буру, намертво заклинило.

Я, звичайно ж, спробував цю ситуацію виправити, в надії на те, що WD-40 допоможе звільнити затиснутий елемент. Частково це допомогло, але інструмент все одно залишався працездатним. Я спробував виправити цю ситуацію з нутрії. Розібрав перфоратор, трохи пошаманити і вуаля, все стало рухатися, як годиться, але … Я просто напросто не зміг його зібрати назад, так як всі деталі були в товстому шарі мастила і розібратися, що куди повинно ставати було вкрай важко. А час закінчувалося, і потрібно було далі продовжувати працювати.

Тому вимивши абияк руки від мастила, я поїхав за другий перфоратором, тим більше, що я й раніше подумував купити ще один перфоратор, а тут якраз ситуація підштовхнула.

Але через якийсь час я вирішив все-таки повернутися до ремонту. У першу чергу промив всі деталі в бензині, а коли всі деталі стали чистенькими, то вже не склало труднощів розібратися, що для чого призначено і як все це, зібрати воєдино. Але так як всю змазку я змив, то потрібно було заповнити відсік з шестернями нової мастилом. Під рукою була банка з солідолом. Здоровий глузд підказував мені, що не варто туди запихати солідол, але я не відав, що творю і все-таки запхав туди-то, що було. У результаті перші 20 хвилин перфоратор працював нормально, а потім мастило полізла звідусіль від куди тільки могла.

Довелося по-новій все розбирати, мити, купувати спеціальну змазку для шестернею і тільки після цього збирати все назад.

До речі, коли я розібрав перфоратор, то замість солідолу, звідти, вилилася рідина, що нагадує нігрол, хоча інструмент був холодним. Так, що не повторюйте моїх помилок і не намагайтеся запхати те, що не призначене для даного інструменту.

А тепер про те чи варто намагатися відремонтувати інструмент самостійно або варто цю роботу доручити професіоналам?

Якщо у Вас коли-небудь були руки по лікті в маслі, при ремонті двигуна автомобіля, мотоцикла чи мопеда і т. П. А також Вас не лякає кількість деталей на фото, то, я думаю, Вам не складе труднощів зрозуміти принцип роботи і відповідно збагнути, що куди має йти.

Якщо ж у Вас при погляді на фото з деталями, виникають серйозні сумніви і до того ж у Вас відсутня практика ремонтування чого-небудь, то, швидше за все, краще віднести інструмент в майстерню і не мучаться.

Якщо ж Ви все ж розібрали інструмент і не змогли його зібрати назад або Вам не вдалося встановити причину поломки, то в майстерні, швидше за все, Вам не відмовлять. Головне принести їм всі деталі, а то найменша шайбочка може вплинути на роботу всього інструменту. Так, що втрачати нічого не можна.

Для тих, хто все ж зважився на самостійний ремонт, я опишу деякі нюанси збірки даного перфоратора Hitachi DH24 PC3. може комусь це згодитися.

Вся складність збірки цього перфоратора з горизонтальним двигуном, полягає в тому, що відсік з шестернями дуже компактний і туди не можна підлізти чим-небудь, що б щось направити. В принципі, як і подивитися чи все стало на свої місця. Якщо щось не стало, то не видно, що саме не стало. Загалом все збирати доводитися в сліпу.

Для того, що б корпус цього перфоратора повністю сомкнулся і став на своє місце, необхідно, що б все шестерні зайняли свої місця і всі зуби збіглися. У цього перфоратора всі шестерні, крім однієї пари стають майже відразу, а якщо щось трохи не стало, то можна трохи повернути вал двигуна і все ставати просто чудово, але є одне «але». Дуже складно домогтися, щоб в зачеплення стали дві деталі, що відповідають за хід поршня в режимі удару.


Мені вдалося вирішити цю проблему таким чином. При перемиканні режиму роботи перфоратора, всередині корпусу при цьому пересувається спеціальна деталька з набором шестернею, призначена, як раз для того, щоб здійснювати вибір між режимами роботи. При перемиканні на режим свердління без удару, вона втягується всередину корпусу. При перемикання на режим буріння, – вона стає в середнє положення.

А при перемикання на режим удару, – ця вся деталь витягується назовні і її можна відразу встановити на своє місце на валу з шестернями, і при цьому простежити, що б все стало на свої місця і всі зуби збіглися. А тепер можна вже всі разом вставити всередину, що втім, теж нелегко. Так як потрібно стежити, що б деталь, що відповідає за режим роботи перфоратора, потрапила своїми лапками в дві напрямні, в яких встановлені пружинки.

Загалом, якщо робити все правильно, то з другого, третього разу у Вас повинно вийти. І ще невеликий рада. Якщо Ви все деталі помили, то не поспішайте відразу наносити нову мастило. Спочатку спробуйте зібрати без змащення, поки все видно, що до чого і перевірити чи все режими працюють. І тільки після цього можна знову розібрати і вже натиснути мастила. Якщо перший раз вийшло зібрати, то і з другим разом не повинно виникнути труднощів.

Вдалого ремонту, а ще краще нехай Ваш інструмент працює довго, повноцінно і не ламається.

Або читайте оригiнал here.

Цікаве відео для вас:


З цим читають

Share →

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

three − 1 =