02.11.2009

Зима – час сюрпризів для всіх галузей міського господарства: як би комунальні служби не готувалися, наслідки складних погодних умов – снігопадів, хуртовин та обмерзань – бувають важкими для всіх. У такі дні єдиним засобом пересування залишаються трамваї, і городяни на них покладають головну свою надію.

– До роботи в зимовий період міське комунальне підприємство “Дніпропетровський електротранспорт” почав готуватися ще в травні, – розповів в інформагентстві “Время” директор підприємства Василь Капленко. – Був підготовлений відповідний наказ і розроблені 164 організаційних заходи, спрямовані на підтримання в технічно справному стані всього рухомого складу, трамвайних колій та контактної мережі.

157 заходів вже виконані. Решта сім – виконані частково. Наприклад, не повністю закуплена зимовий спецодяг для працівників підприємства, докуповуються необхідні дорожньо-транспортні матеріали. 370 одиниць рухомого складу на сьогодні повністю підготовлені до зими, підписані відповідні паспорти.

Говорячи про підготовку до зими, не можна не згадати і про спеціальну снігоприбиральній техніці для трамвайних колій, адже саме від неї залежатиме багато.

За словами Василя Капленко, технічно підготовлено 13 одиниць снігоочисної техніки. Дві з них – сучасні та ефективні машини вихрового пристрою.

Протягом року працівники підприємства займалися ремонтом шляху – своїми силами в цілому відремонтований кілометр проблемних рейок, поміняли 10 кілометрів контактного проводу.

– Це дуже важливе питання. 10 кілометрів з п’ятисот – це, звичайно, мало. Але поки на більший обсяг не вистачає фінансування, – з жалем каже Василь Капленко. – У зимовий період контактний провід працює з серйозною напругою, при зниженні температури він ніби натягується і не завжди витримує механічне навантаження. Для таких випадків у нас цілодобово чергують аварійні бригади. Вони повністю укомплектовані і готові до зимового періоду.

Великі проблеми для електротранспортників створюють приватні автомобілі:

– Як тільки ми очищаємо від снігу трамвайну колію, по ньому відразу ж починають їхати машини, знову забивають рейки снігом і трамвай змушений простоювати, – обурюється Василь Капленко. – Часто в снігопад автомобілі застряють на рейках, і ми своїми силами допомагаємо їм звідти вибратися, щоб трамвай міг рухатися далі.

А взагалі, чесно кажучи, навіть дивно, як ухитряється виживати наш електротранспорт. У Харкові та Луцьку, наприклад, трамвайники вже два тижні страйкують, оскільки не отримують зарплату і кошти на розвиток. Та й у Дніпропетровську борг по зарплаті теж немаленький. У всьому світі міськелектротранспорт на 50% живе за рахунок дотацій від держави і муніципалітету. В Україні ж уряд тільки роздає пільги, але не оплачує їх у повному обсязі.

Днепропетровску держбюджет заборгував більше 120 000 000 гривень. Для довідки – одна трамвай чи тролейбус коштують від 1,5 до 2,5 мільйона гривень. За останній рік ми не закупили жодного нового вагона. Хоча слід сказати про те, що ні на одну одиницю кількість рухомого складу на лініях за два роки не зменшилася. Більш того, своїми силами тролейбусники відновили роботу маршруту №8 (через проспект Кірова на 12 квартал), на ньому працює чотири машини.

Або читайте оригiнал here.


Цікаве відео для вас:


З цим читають

Share →

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

fourteen + sixteen =